
W dniu 18 grudnia 2024 r. w Centrum Szkoleniowym Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej INNOVATION PARK w Wałbrzychu, odbyło się Posiedzenie Wojewódzkiego Zespołu Koordynacji. W posiedzeniu wzięły udział: 44 osoby, w tym 25 przedstawicieli instytucji należących do WZK, przedstawiciel Partnera projektu (ARLEG S.A.), dwóch gości specjalnych (Pani Mariola Kruszyńska z Fundacji Edukacji Europejskiej oraz Pan Aleksander Baj z Wydawnictwa Element), a także 16 Ekspertów i Konsultantów (w tym Główny koordynator projektu).
Obrady po raz kolejny odbyły się w nowej formule organizacyjnej, z udziałem zatrudnionego w ramach projektu zespołu ekspertów merytorycznych pod przewodnictwem Głównego Koordynatora Merytorycznego ds. WZK, dr hab. Piotra Mikiewicza, prof. UD DSW. Głównym celem posiedzenia było wypracowanie propozycji rekomendacji dotyczących umocowania funkcjonowania Wojewódzkich Zespołów Koordynacji (WZK) w przepisach prawach, podsumowanie konferencji WZK we Wrocławiu, w tym celu przeprowadzono warsztaty dotyczące założeń ustawowej legitymizacji WZK. Ponadto podczas posiedzenia zaprezentowano raport dotyczący społeczno-gospodarczych uwarunkowań uczenia się przez całe życie (LLL) w województwie dolnośląskim, a także zaprezentowano metodologię międzynarodowych badań kompetencji uczniów TIMSS (Trend in International Mathematics and Science Studies) i Międzynarodowe Badanie Umiejętności Dorosłych PIAAC. Podczas spotkania przedstawiono również istotne kwestie związane z funkcjonowaniem Międzyregionalnego Zespołu Koordynacyjnego i sieci tematycznych FERS oraz zasygnalizowano ważne tematy dla WZK dotyczące m. in: badań na temat innowacji edukacyjnych, sytuacji doradztwa i poradnictwa zawodowego na Dolnym Śląsku, postępów prac legislacyjnych nad Rozporządzeniem MEN w sprawie sposobu podziału łącznej kwoty potrzeb oświatowych między JST w roku 2025, a także informacje dotyczące Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji oraz projektów realizowanych przez PARP na powierzenie organizacji i prowadzenia sektorowych rad ds. kompetencji i FRSE dotyczących Indywidualnych Kont Rozwojowych (IKR) Junior oraz Branżowej Szkoły Ćwiczeń (BSĆ).
Przebieg posiedzenia:
– postępy prac legislacyjnych nad Rozporządzeniem MEN w sprawie sposobu podziału łącznej kwoty potrzeb oświatowych między JST w roku 2025,
– prace nad raportem dotyczącym sytuacji doradztwa i poradnictwa zawodowego
na Dolnym Śląsku,
– informacje nt. konkursu PARP dotyczącego organizacji i prowadzenie sektorowych
rad ds. kompetencji,
– zmiany dotyczące Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji,
– informacje dotyczące projektów realizowanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE):
– Indywidualne Konta Rozwojowe (IKR) Junior,
– Branżowa Szkoła Ćwiczeń (BSĆ).
Podsumowanie i zakończenie obrad przez dr hab. Piotr Mikiewicza, prof. UD DSW, Głównego Koordynatora Merytorycznego ds. WZK.