Cele główne:

  1. Tworzenie przestrzeni edukacyjnej wspierającej wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych, ze szczególnym uwzględnieniem poszanowania wartości i tradycji własnego regionu.
  2. Doskonalenie kompetencji nauczycielskich w zakresie realizowania treści regionalnych na zajęciach szkolnych.
  3. Wspieranie aktywności uczniów ukierunkowanej na wzmacnianie poczucia tożsamości narodowej
    i regionalnej.

Podmioty zaangażowane w realizację projektu:

  1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego;
  2. Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu;
  3. Jednostki samorządu terytorialnego oraz lokalne instytucje, których działalność związana jest z ochroną dziedzictwa rejonu (np. muzea, ośrodki kultury, organizacje pozarządowe);
  1. Zainteresowane szkoły;
  2. Lokalne media;
  3. Inne zainteresowane podmioty.

Działania podjęte w ramach projektu:

  1. Inicjowanie i organizowanie różnorodnych form współpracy z podmiotami zaangażowanymi w realizację projektu (warsztaty, seminaria dla nauczycieli, propagowanie lokalnej twórczości artystycznej, konkursy dla uczniów i nauczycieli, projekty edukacyjne);
  2. Pilotażowy konkurs z zakresu edukacji regionalnej „Patriotyzm Jutra” dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
  3. Popularyzowanie działań projektowych w edukacyjnym środowisku lokalnym;
  4. Ewaluacja projektu.

 

Efekty działań podjętych w ramach projektu przez DODN we Wrocławiu:

  1. Udoskonalenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie:
      • kształtowania postaw patriotycznych i obywatelskich dzieci i młodzieży,
      • wzmacniania poczucia tożsamości regionalnej,
      • interdyscyplinarnego modelowania wiedzy o regionie,
      • kształtowania szacunku dla wielokulturowości,
      • doskonalenia różnych umiejętności warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie;
  1. Nawiązana współpraca społeczności szkolnych z różnych rejonów Dolnego Śląska w duchu wzajemnego szacunku dla lokalnego dziedzictwa kulturowego.
  2. Podwyższone kompetencje komunikacyjne na rzecz prowadzenia  konstruktywnego dialogu międzykulturowego;
  3. Upowszechniona wiedza związana z historią oraz kulturą różnych rejonów Dolnego Śląska.
  4. Wzmocnione więzi kulturowe sprzyjające kształtowaniu wspólnoty „małych ojczyzn”.